logo Top Motors Białystok
Porosły-Kolonia 1F, 16-070 Białystok
Mapa dojazdu
Najstarszy dealer KIA w Polsce. Posiadamy autoryzację od 1997 roku.

Kia Ceed hatchback czy kombi – porównanie, które rozwieje Twoje wątpliwości

z 4 marca, 2025
Kia Ceed Białystok Top Motors

Spis treści artykułu:

Kia Ceed zyskała łatkę „najbardziej europejskiej Kii” nie bez powodu. Projektowana w Europie, testowana na drogach naszego kontynentu i produkowana tuż za polską granicą, na Słowacji, od lat miesza szyki konkurencji w segmencie C. Poniższe porównanie hatchbacka i kombi odpowie na pytanie, który wariant lepiej spełni oczekiwania rodziny szukającej praktycznego, ekonomicznego auta – i pomoże wybrać najkorzystniejszą konfigurację silnikową oraz wyposażeniową.

Dlaczego Ceed uchodzi za „europejską” perełkę?

  • Inżynieria z doświadczeniem BMW M – układ jezdny stroił Albert Biermann, dawna legenda sportowych BMW.
  • Komfort + frajda z jazdy – kierownica daje świetne czucie, a zawieszenie łączy stabilność z miękkością.
  • Europejski dizajn – dynamiczne linie bez przesadnych ozdobników.

Efekt? Auto, które równie dobrze sprawdza się w ciasnym centrum Białegostoku, jak i na niemieckiej autostradzie.

Kia Ceed Statyczne 8 09

Silniki i skrzynie: jak nie przepłacić, a mieć moc?

SilnikMoc / Nm0–100 km/hSkrzyniaNasza rada
1.0 T-GDI100 KM / 172 Nm13,1 s6-bieg. manualDobry do miasta, ale umiarkowana dynamika.
1.5 T-GDI140 KM / 253 Nm9,5 s (hatch)6-bieg. manual lub 7-DCTZłoty środek. Warto dopłacić 3 000 zł do silnika i 8 000 zł do skrzyni DCT – elastyczność, cisza i niższe obroty na trasie.

 

Ceed kombi PHEV – ekologiczny (i podatkowy) as w rękawie

  • Silnik 1.6 + elektryk 60,5 KM = łączna moc 141 KM, 265 Nm.
  • Zasięg EV 50–57 km (WLTP) – codzienne dojazdy po mieście bez kropli benzyny.
  • Ładowanie 3–4,5 h ze zwykłego gniazdka.
  • 6-bieg. DCT w standardzie – zero szarpnięć, pełna wygoda.

Uwaga na kompromis: akumulator pod podłogą zmniejsza bagażnik do 437 l.

Przestrzeń we wnętrzu – hatchback vs kombi

  • Fotele z szerokim zakresem regulacji – bez problemu znajdziesz pozycję, nawet mając 190 cm wzrostu.
  • Cyfrowe zegary 12,3″ i ekran 10,25″ z Apple CarPlay / Android Auto już w podstawie.
  • Klasyczne pokrętła – bo ergonomia wygrywa z modą na dotykowe wszystkomające panele.
  • Tył: wygoda dla dwóch pasażerów do ok. 1,75 m; trzecie miejsce awaryjne.

Idealny układ 2 + 2, czyli rodzina z dwójką dzieci jedzie bez narzekania.

Kia Ceed Wnetrze 3 09

Bagażnik: liczby, które robią różnicę

WersjaPojemnośćCo warto wiedzieć
Hatchback395 lWystarczające na urlop, jeśli pociechy nie wożą już wózków.
Kombi625 lSortownik z 7 schowkami, szyny z regulowaną przegrodą, miejsce na roletę, siatka (od Tribute wzwyż). Rekord w segmencie.
Kombi PHEV437 lCena za baterię pod podłogą.

Osiągi i realne spalanie

  • 1.0 T-GDI: WLTP 5,4–6,5 l/100 km.
  • 1.5 T-GDI: niemal identyczne zużycie, a przy 120–130 km/h realnie ~6,0 l/100 km (test kombi).
  • Kombi PHEV: do 57 km na prądzie, potem około 5 l/100 km przy rozładowanej baterii.

Przy spokojnej jeździe 1,5-litrowy benzyniak potrafi przejechać ~800 km na 50-litrowym baku.

Ceed MY22 Statyczne 10

Cennik i wersje wyposażenia (wyprzedaż rocznika 2024)

S – od 93 400 zł (hatch)

LED-owe światła do jazdy dziennej
Kamera cofania i czujniki tylne
Multimedialny 10,25″ z nawigacją

M – od 102 400 zł (1.5 T-GDI)

Klimatyzacja dwustrefowa
16″ alufelgi, czarne akcenty, tylne LED-y

Tribute – od 108 400 zł (hatch) / 114 900 zł (kombi)
Pakiet dodatków warty 14 000 zł za dopłatę 6 000 zł
Pełne oświetlenie LED, podgrzewane fotele i kierownica, Smart Key, elektryczny hamulec postojowy, przegroda bagażnika (kombi)

L – od 108 900 zł – sens tylko z pakietem Business Line (+10 000 zł).
GT-Line – 122 400 zł (manual) / 130 400 zł (7-DCT)
Sportowe akcenty, aktywny tempomat, dynamiczne kierunkowskazy (hatch).

Najlepszy stosunek cena/wypas? Wersja Tribute z silnikiem 1.5 T-GDI i skrzynią 7-DCT – kompletne auto rodzinne za ok. 120 tys. zł.

Detale Ceed kombi PHEV 5

Kia Ceed – wnętrze

Zaprojektowano je tak, by łączyło nowoczesne rozwiązania z prostotą i intuicyjnością obsługi. I tak w bogatszych wersjach auto może mieć cyfrowe zegary o przekątnej 12,3 cala, a już w standardzie każdej wersji jest dotykowy ekran multimedialny o przekątnej 10,25 cala, który ma nawigację, usługi online i możliwość podłączenia Apple CarPlay oraz Android Auto. Jednocześnie jednak nawet po liftingu nie zrezygnowano z klasycznych przycisków i pokręteł do obsługi klimatyzacji, świateł, ogrzewania foteli czy kierownicy itp. Wszystko znajduje się pod ręką, jest czytelne i ergonomiczne.

Kia Ceed Wnetrze 5 09

Na przednich fotelach miejsca jest dość nawet dla bardzo rosłych pasażerów. Dzięki szerokiemu zakresowi regulacji kierownicy i foteli, nie będą mieli najmniejszego problemu ze znalezieniem odpowiedniej, wygodnej pozycji. Z tyłu wygodnie będzie miało dwóch pasażerów o wzroście do 170 cm. Wyżsi też się oczywiście zmieszczą, ale ich kolana mogą to odczuć podczas dalszych wycieczek. Środkowe miejsce na tylnej kanapie traktować należy awaryjnie – do przewożenia kogoś na krótkie odległości. W praktyce zatem Ceed i Ceed kombi to idealna propozycja dla rodzin 2+2.

Kia Ceed – bagażnik

Bagażnik w hatchbacku ma 395 litrów pojemności, co jest doskonałym wynikiem, jak na kompakt. W praktyce wspomniana rodzina 2+2 bez problemu spakuje się w niego na dłuższy urlop. Pod warunkiem, że dzieci wyrosły już z wózków, łóżeczek turystycznych etc. A jeżeli nie wyrosły, to…

053A3015

…bez trudu spakujecie je do bagażnika Ceeda kombi, bo ten ma aż 625 litrów pojemności! Jeżeli nie jest to rekord w klasie kompaktów, to z pewnością jeden z najlepszych wyników. Co więcej, Ceed kombi ma w bagażniku mnóstwo praktycznych rozwiązań. Np. sortownik pod podłogą z siedmioma schowkami, do których wejdą nawet plecaki! Znalazło się tu nawet osobne miejsce do schowania zdemontowanej rolety. Od wersji Tribute wzwyż jest też siatka oddzielająca przestrzeń bagażową od pasażerskiej.

Kia Ceed Sportswagon 2019 1600 59

W bogatszych wersjach tylna kanapa jest dzielona w proporcjach 40:20:40, co ułatwia przewiezienia np. nart i jednocześnie czterech pasażerów. A podłoga bagażnika ma specjalne szyny, w których zamontowano przegrodę ustawianą pod różnymi kątami. Dodatkowo przegroda ta ma dwa w bardzo prosty sposób regulowane „pasy bezpieczeństwa”, którymi można zabezpieczyć choćby pojedyncze butelki, inne przedmioty albo siatki z zakupami, aby się nie przemieszczały. Przegrodę można oczywiście całkowicie wymontować w trzy sekundy, aby nie przeszkadzała np. w załadunku dużych walizek.

Kia Ceed Sportswagon 2019 1600 5e

Gorzej sprawa przedstawia się w przypadku Ceeda kobi PHEV. W nim bagażnik ma jedynie 437 litrów – to za sprawą akumulatora trakcyjnego umieszczonego pod podłogą.

Kia Ceed – dane techniczne

Pod względem wymiarów Ceed hatchback to typowy przedstawiciel klasy kompaktów. Ma 432,5 cm długości, 180 cm szerokości, a jego rozstaw osi wynosi 265 cm. Kia Ceed kombi jest dłuższa o niemal 30 cm i mierzy dokładnie 460 cm – to nawet więcej niż Kia Sportage! Efektem tego jest wspomniany ogromny bagażnik.

Jeżeli chodzi o osiągi, to podstawowa jednostka 1.0 T-GDI osiąga 100 km/h w czasie 13,1 sekundy. Spokojnym kierowcom to pewnie wystarczy, ale Ci bardziej „ruchliwi” powinni wybrać 1.5 T-GDI. Tutaj przyspieszenie to już tylko 9,5 sekundy do 100 km/h. Wersja kombi jest – ze względu na masę większą o prawie 50 kg – wolniejsza o 0,2 sekundy.

Kia Ceed kombi PHEV setkę osiąga w 10,8 sekundy.

kia rgb s27 sw phev 01 lhd

Kia Ceed – spalanie

W cyklu WLTP średnie spalanie Ceeda 1.0 T-GDI wynosi od 5,4 do 6,5 litra paliwa, zależnie od wersji wyposażenia. Co ciekawe, większa i sporo mocniejsza jednostka 1.5 T-GDI pali praktycznie tyle samo i to zarówno ze skrzynią manualną, jak i 7DCT.

Testowany przeze mniej jakiś czas temu Ceed kombi 1.5 T-GDI przy utrzymywaniu prędkości w zakresie 120-130 km/h potrzebował 6 litrów paliwa na 100 km. Jazda mieszana na testowym dystansie niecałych 35 km (22 km ekspresówką i około 12 km bocznymi drogami) dała rezultat wynoszący 5,3 litra benzyny. To naprawdę świetne wyniki i kierowcy o spokojnym usposobieniu na jednym 50-litrowym zbiorniku paliwa przejadą bez większych wyrzeczeń około 800 km.

IMG 4932 scaled 1

Kia Ceed – cena

W wyprzedaży rocznika 2024 Ceeda kupić można już za 93 400 zł (do kombi trzeba dopłacić 6000 zł) Będzie to 1.0 T-GDI w podstawowej wersji wyposażenia S. Podstawowej nie znaczy, że „biednej”, bo już ona ma m.in.

  • Światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED w stylistyce kostek lodu
  • Elektrycznie sterowane szyby drzwi przednich i tylnych
  • Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia
  • 10.25” kolorowy ekran dotykowy z systemem nawigacji satelitarnej
  • Kamerę cofania i tylne czujniki parkowania
  • Klimatyzację manualną
  • System autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów
  • Asystenta utrzymującego samochód pośrodku pasa ruchu
  • Funkcję automatycznego przełączania pomiędzy światłami drogowymi i mijania
  • Skórzane wykończenie kierownicy, drążek zmiany biegów pokryty skórą ekologiczną

Dopłata do silnika 1.5 T-GDI wynosi tylko 3000 zł, więc nie powinniście się wahać ani chwili. Bo dynamika jest znacznie lepsza, a zużycie paliwa w zasadzie identyczne. A jak już macie 1.5 T-GDI, to fajnie byłoby mieć lepsze wyposażenie. Wersja M z tym motorem nieznacznie przekracza pułap 100 tys. zł (dokładnie 102 400 zł), ale ma już m.in.

  • Klimatyzację automatyczną dwustrefową
  • Tylne lampy wykonane w technologii LED
  • 16-calowe felgi aluminiowe
  • Elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne i wycieraczki z czujnikiem deszczu
  • Chromowane obramowanie szyb bocznych, zewnętrzne ozdobne elementy nadwozia lakierowane na wysoki połysk w kolorze czarnym
  • Tapicerkę z jasnymi przeszyciami, kieszenie w oparciach przednich foteli, podłokietnik centralny tylnej kanapy z uchwytem na kubki
Ceed MY22 Wnetrze 2

Z okazji wyprzedaży rocznika 2024 Kia wprowadziła do oferty specjalną, limitowaną wersję wyposażenia Triubute. Jest o 6000 zł droższa od „M” ale na pokładzie ma wyposażenie dodatkowe warte aż 14 000 zł. Składają się na nie m.in. takie opcje jak:

  • Światła mijania, drogowe oraz przeciwmgielne w technologii LED
  • Elektryczna regulacja podparcia lędźwiowego foteli przednich
  • Manualna regulacja wysokości siedziska fotela pasażera
  • Przyciemniane szyby tylne
  • Podgrzewane fotele przednie z możliwością stopniowania
  • Podgrzewana kierownica
  • Przednie czujniki parkowania
  • System otwierania i uruchamiania pojazdu bez użycia kluczyka Smart Key
  • Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne z funkcją kierunkowskazów w technologii LED
  • Konsola centralna z regulowanym wzdłużnie podłokietnikiem i nawiewami na tył
  • Elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold
  • Tapicerka materiałowa z elementami skóry ekologicznej, chromowane klamki wewnętrzne, elementy wnętrza lakierowane na wysoki połysk w kolorze czarnym
  • Dla wersji kombi siatka oddzielająca przestrzeń pasażerską od bagażnika

W dalszej kolejności mamy wersję „L”, która jest o 500 zł droższa niż Tribute, ale… ma gorsze wyposażenie. Chyba, że dokupimy pakiet Business Line za 10 000 zł. Wtedy dochodzą nam m.in. cyfrowe zegary, 17-calowe felgi aluminiowe, indukcyjna ładowarka do telefonu czy system nagłośnienia JBL.

Ceed MY22 Detale 15

Cennik zamyka GT-Line kosztujące 122 400 zł za 1.5 T-GDI ze skrzynią manualną albo 130 400 zł za automat 7DCT (137 400 w przypadku kombi). Topowa odmiana ma wszystko to, co poprzednie wersje, a do tego sporo akcentów stylistycznych nadających jej sportowego sznytu (inna tapicerka, czarne elementy lakierowane na wysoki połysk, aluminiowe nakładki na pedały, sportowy wzór skórzanej kierownicy). Do tego np. aktywny tempomat, dynamiczne kierunkowskazy (w hatchbacku) i parę innych dodatków.

Co wybrać? Moim zdaniem wersja specjalna Tribute rozbiła bank! Ma na wyposażeniu absolutnie wszystko, czego potrzebujecie w rodzinnym kompakcie. I jest świetnie wyceniona. Hatchback w manualu kosztuje 108 400 zł, zaś kombi – 114 900. Oczywiście mówimy o mocniejszym silniku 1.5 T-GDI. Dopłaciłbym też 8000 zł do bardzo dobrej skrzyni 7DCT. Naprawdę trudno o lepszy i rozsądniejszy wybór, jeżeli szukacie przestronnego, komfortowego, fajnie jeżdżącego i dobrze wyposażonego nowego rodzinnego auta za około 120 tys. zł.